W związku z tym, że tworzone przez informatyków aplikacje internetowe są coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a tym samym i coraz bardziej funkcjonalne, znacznie łatwiej w dzisiejszych czasach prowadzić własną firmę. Niezależnie od tego, czy prowadzimy ją online (np. sklep internetowy), czy jest to firma działająca w standardowy sposób (np. oferująca jakieś usługi), aplikacje webowe są niezastąpione, aby komunikacja firma – klient była szybka, a kontakt wewnętrzny pomiędzy pracownikami (nawet bardzo dużej korporacji) sprawny.
Zobaczmy, w jaki sposób aplikacje internetowe pomagają w prowadzeniu firmy, a właściwie więcej – są niezastąpione, gdy posiadamy własny biznes.
Po pierwsze, każda nowoczesna firma (za taką się uważająca) potrzebuje własnej strony internetowej. Jeżeli chcemy, aby nasza strona była aktualna, przekazywała bieżące informacje o tym, co dzieje się w naszej firmie, o naszej ofercie, musimy mieć możliwość zarządzania treściami strony. Do tego natomiast niezbędny nam będzie CMS, czyli system zarządzania treścią (aplikacja internetowa).
Oprócz aktualizacji treści na stronie, system zarządzania treścią pomoże nam w obsłudze zapytań naszych klientów oraz w zarządzaniu funkcjonalnością strony, modułami, jakie dla niej zamówimy. Co ważne, CMS stworzony jest tak, aby każdy poradził sobie z łatwością z obsługą strony, więc zarządzanie nią nie wymaga znajomości kodu HTML, nie wymaga od nas praktycznie żadnego przygotowania informatycznego.
Kolejno, aplikacje internetowe pomagają również w zarządzaniu kontaktami z klientami firmy. Do tego służy między innymi CRM, czyli system zarządzania relacjami z klientami w firmie. Dzięki uporządkowaniu historii kontaktów z klientami oraz wszystkich kontaktów do klientów firmy, wszelkie niejasności można z łatwością sprawdzić, rozstrzygnąć. Ponadto, CRM umożliwi nam szybkie odnalezienie wszystkich poszukiwanych przez nas informacji o klientach, czy o przeprowadzanych przez naszą firmę akcji promocyjnych.
Następnie, systemy i aplikacje internetowe to także systemy wymiany informacji pomiędzy pracownikami danej firmy. Sprawdzający się w bardzo dużych korporacjach oraz w niewielkich firmach Intranet to niezastąpione narzędzie spełniające wiele funkcji. Służy między innymi, jako biuletyn informacyjny pracowników, jest systemem pracy grupowej, wymiany danych pomiędzy różnymi działami firmy, wspomaga CRM. Do konkretnego systemu mają dostęp pracownicy danej firmy. Dodatkowo, Intranet podzielony jest na bardzo wiele działów, sekcji. Do poszczególnych dostęp mają wybrani pracownicy (mogą mieć wszyscy do wszystkich, to już zależne jest od właścicieli firmy, czy zarządzającego systemem).
Na zakończenie pragnę podkreślić, że nowoczesne technologie znacznie ułatwiają organizację pracy nawet bardzo dużych firm, gdzie wymiana informacji bez licznych aplikacji byłaby utrudniona. Ponadto, można powiedzieć, że aplikacje internetowe ograniczają do minimum ryzyko wystąpienia błędów, czy niedociągnięć, które mogłyby być spowodowane czynnikiem ludzkim (np. pomyłką – ktoś o czymś zapomniał, ale Intranet wysyła powiadomienie o konieczności wykonania jakiejś czynności).
Źródła:
Artykuł powstał przy współpracy z firmą APTUS.pl projektującej systemy i aplikacje internetowe.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: