Certyfikat SSL to najtańszy i najłatwiejszy sposób na zabezpieczenie strony internetowej. Jednak taki certyfikat to również inne korzyści. Nic dziwnego, że coraz więcej właścicieli serwisów internetowych decyduje się na wdrożenie SSL.
Certyfikat SSL to skuteczny sposób na zapewnienie poufności transmisji danych przesyłanych na serwer ze strony internetowej. Dane są szyfrowane, a ich transmisja wykorzystuje protokół SSL, który „czuwa” nad ich bezpieczeństwem. Warto podkreślić, że certyfikat SSL można wykorzystać nie tylko na stronie www, ale także przy połączeniach z pocztą elektroniczną, serwerem FTP itp.
Kariera certyfikatów SSL rozpoczęła się od zabezpieczania między innymi serwisów internetowych banków i innych instytucji finansowych. Dziś certyfikat SSL to niezbędny element każdego sklepu internetowego i każdej witryny, która zbiera jakieś dane klientów (np. formularz kontaktowy, zapisanie się do newslettera itd.). Takie certyfikaty są coraz powszechniej wdrażane. Wynika to również z faktu, że są coraz łatwiej dostępne. Oferuje je każdy dobry dostawca usług internetowych, a niektórzy z nich mają naprawdę szeroką ofertę certyfikatów SSL (np. Domeny.pl).
Jeśli ktoś nadal waha się, czy rzeczywiście potrzebny mu jest certyfikat SSL, powinien poznać korzyści z wdrożenia takiego zabezpieczenia. Oto najważniejsze zalety certyfikatu SSL.
Podstawowa zaleta stosowania certyfikatu SSL to oczywiście ochrona danych. Ta kwestia ma obecnie kluczowe znaczenie. Co prawda przepisy RODO nie wymieniają wprost certyfikatów SSL jako obowiązkowego narzędzia. Warto jednak pamiętać, że te same przepisy wymagają, aby administrator strony www i podmiot przetwarzający stosowali szyfrowanie danych osobowych. Najłatwiej można to osiągnąć za pomocą certyfikatu SSL.
Działania SEO to fundament marketingu w Internecie. Obecnie trudno jednak wdrażać skutecznie strategie SEO bez takiego rozwiązania jak certyfikat SSL. Wszystko dlatego, że Google w swojej wyszukiwarce promuje strony bezpieczne, a więc z adresami rozpoczynającymi się do HTTPS. Jeśli zatem mamy certyfikat SSL, dużo łatwiej będzie nam wypromować witrynę w wynikach wyszukiwania. Oczywiście taki certyfikat nie oznacza, że automatycznie będziemy w czołówce.
Zaufanie do serwisu internetowego, szczególnie w przypadku e-sklepów, to fundament prowadzenia biznesu online. Coraz więcej użytkowników zwraca uwagę, czy w pasku adresu witryny pojawia się HTTPS lub kłódka, szczególnie gdy ma dokonać na danej stronie www płatności. Brak certyfikatu SSL to także negatywne komunikaty. Wystarczy chociażby wspomnieć o najpopularniejszej w Polsce przeglądarce, czyli Chrome, która wyświetla informację, że dany serwis jest niezabezpieczony, gdy brak w nim certyfikatu SSL.
Chociaż trudno bezpośrednio przekładać obecność certyfikatu SSL na zwiększone przychody sklepu internetowego lub serwisu świadczącego płatne usługi online, to jednak obecność takiego zabezpieczenia ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe i łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów. Zabezpieczona strona www to większa zachęta, aby dokonywać za jej pośrednictwem płatności, to możliwość wdrożenia nowoczesnych kanałów płatności, a także możliwość integracji sklepu z Facebookiem (amerykański portal wymaga posiadania certyfikatu SSL), co pozwoli zdobyć nowych klientów.
Certyfikat SSL to skuteczny sposób na zwiększenie bezpieczeństwa witryny internetowej i danych przesyłanych za jej pośrednictwem. Taki certyfikat przekłada się również na inne pozytywne aspekty związane z promocją i pozyskiwaniem użytkowników serwisu. To wszystko oznacza, że dziś bardziej opłaca się mieć certyfikat SSL niż go nie mieć.
Przede wszystkim Google wymusiło ich stosowanie rozpowszechniając informację, że będzie faworyzować takie strony.
Tak. Czy strona banku, czy blog o rybkach, każda strona musi mieć ssl.