Nowe zawody pojawiają się w polskim katalogu profesji w zasadzie co kilka lat. Jeszcze te 10 czy 20 lat temu nikt nie słyszało takich zajęciach jak web developer, czy też po prostu grafik komputerowy, ponieważ komputery, a wraz z nimi internet, nie były tak powszechnie wykorzystywane jak w chwili obecnej. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Internet szturmem zdobywa coraz to kolejne dziedziny życia społecznego, dlatego też pojawia się wiele zawodów, które rozwijają się właśnie w cyberprzestrzeni.
Jednym z takich zawodów jest copywriter, choć i bez komputera może on pracować. Kiedyś, kiedy komputery i internet nie były aż tak popularne, w zasadzie profesja copywritera i tak istniała. Byli przecież ludzie, którzy zajmowali się namingiem, tworzeniem sloganów, czy też pisaniem treści do ulotek i folderów reklamowych.
Popularyzacja Internetu spowodowała jednak, że zakres zadań złożonych w rękach copywritera wyraźnie został powiększony. Dziś przede wszystkim copywriter dokonuje zleceń na zaprojektowanie treści na strony internetowe. Tworzenie nazw, sloganów, czy też chwytliwych haseł reklamowych również leży w zakresie jego zainteresowań zawodowych, ale to dodatkowe dziedziny jego działalności.
Oprócz tego, copywriter może być również „zwyczajnym” redaktorem. Tworzyć teksty do publikacji prasowych czy internetowych, tworzyć scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, czy też dokonywać korekty książek i innych dzieł literackich lub fachowych. Do tego wszystkiego potrzebne jest jednak odpowiednie wykształcenie kierunkowe. Warto, aby copywriter był polonistą, ale również miał pojęcie o reklamie i psychologii biznesu. Taka osoba jest w stanie pisać perswazyjne teksty, które trafiają do grupy założonych odbiorców.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: