Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Czym jest kreacja reklamowa?

« starsze | nowsze »

Czym jest kreacja reklamowa?

Praca agencji marketingowej w głównej mierze polega na tworzeniu różnych konceptów kreatywnych. Nie jest to proste zadanie, szczególnie teraz, gdy przez natłok przekazów ciężko się wyróżnić.

Podstawą jest oryginalność

ludzie trzymający w rękach dymki konwersacyjne

Kreacja reklamowa to nic innego jak ciekawy pomysł. Podczas tworzenia kampanii osoby, które nad nią pracują, muszą stworzyć oryginalny i niepowtarzalny przekaz. Najlepiej wtedy pracować w grupie. Poza copywriterem, czyli osobą, która zajmuje się częścią kreatywną, do zespołu powinien dołączyć także grafik. Tak naprawdę im więcej osób tym lepiej bierze udział w przedsięwzięciu, tym lepiej. Nigdy nie wiadomo, z której strony nadejdą najlepsze pomysły.

Kreacja krok po kroku

Najtrudniejszym etapem tworzenia kreacji reklamowej jest oczywiście znalezienie ciekawego hasła. Tak naprawdę od niego wszystko się zaczyna. Powinno być ono chwytliwe, przyciągające uwagę, a niekiedy nawet intrygujące. Wszystko oczywiście zależy od charakteru zlecenia i grupy docelowej, do której przekaz ma dotrzeć. Kiedy slogan jest gotowy, można przejść dalej. Tu najczęściej do pracy włączają się graficy. Po burzy mózgów ustalana zostaje graficzna strona projektu i tworzone są pierwsze projekty. Tutaj niezwykle ważne jest, by stworzyć autorską grafikę i nie bazować na gotowych zdjęciach. Najlepiej w tym celu zorganizować specjalną sesję zdjęciową. Nie dość, że wyróżnimy się na tle konkurencji, to dodatkowo zyskamy fotografie, które spełnią wszystkie nasze oczekiwania. Jeśli chcemy, by nasza kampania faktycznie wyróżniała się na tle innych, możemy użyć niecodziennych nośników (ławki, windy itd.) lub wykorzystać w niestandardowy sposób te bardzo popularne jak billboardy czy citylighty.

Kreatywność to podstawa

statystyki internetowe

Kreacja reklamowa ma ogromne znaczenie dla powodzenia całej kampanii. Zanim wdrożymy ją w życie, koniecznie należy sprawdzić, czy użyte przez nas hasło, nie pojawiło się w kreacji innej firmy. Sprawdźmy także kwestie graficzne. Kopiowanie czyichś pomysłów (nawet z lekkimi zmianami) nie jest najlepszym pomysłem. Należy znać cienką granicę oddzielającą inspirację od plagiatu.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Dodaj komentarz lub opinię na forum: