Określenie Marketing Automation przekładany się na język polski, jako automatyzację marketingu. Jest to wyjście umożliwiające przechowywać informacje na temat postępowań oraz sprzedaży konsumentów oraz na owej bazie kierować do właściwych osób właściwie dostosowane akcje marketingowe w wielu kanałach.
Co wyróżnia doskonale przemyślaną politykę marketingową? Z pewnością efektywność. W końcu o to w tymże wszystkim idzie, aby nasze działania powodowały skutek należy je doskonale zaprojektować oraz dojść do grupy docelowej, jaką są możliwi konsumenci. Już dawno minęły momenty gdy wykupienie kolorowej reklamy w pewnym serwisie było odpowiednie.
Teraz środkiem do sukcesu jest personalizacja marketingu oraz dopasowanie przekazywanych treści do określonego klienta. Jednakże wybór odpowiednich treści osobno dla każdego konsumenta byłby niezwykle długotrwały. Z odsieczą nadchodzi marketing automation, więc automatyzacja marketingu. To wyjście opiera się na zastosowaniu profesjonalnego oprogramowania oraz urządzeń, jakie pozwolą na poprawienie działań marketingowych.
Fundamentem marketing automation jest to opcja kierowania spersonalizowanych przekazów do klientów podzielonych na różnorodne segmenty – bez konieczności nadmiernego zatrudniania ludzi, co przenosi się na zmniejszenie wydatków. To prowadzenie działań skoncentrowanych na skuteczności. Tworzenie strategii dostosowanych do konkretnych kroków lejka sprzedażowego oddziałuje na to, iż marketing automation efektywnie łączy oddziaływania marketingowe oraz sprzedażowe.
Marketing automation obejmuje swymi działaniami znacznie większy teren. Poza wyświetlaniem „widgetów” z dobranymi artykułami do profilu klienta, MA zapewnia wysyłkę bardzo dokładnie dopracowanych oraz przede wszystkim spersonalizowanych maili. Żaden mail nie będzie taki sam. Jednak chociaż ich kreacja wsparta jest na modelu, to jednakże jest on zgodny z opisem sklepu www. Ważne rozbieżności polegają na tymże, iż maile przekazywane są w dokładnie ustalonych odstępach czasu oraz pokazują oglądane poprzez klienta artykuły.
Spotkałem się już z tym określeniem, ale nada nie do końca rozumiem na czym polega.
Na zautomatyzowaniu marketingu z wykorzystaniem technologii informatycznych.