Aby wygenerować jak największe zyski, należy przede wszystkim wdrożyć inteligentny system zarządzania sklepem. Skrypty, które pozwalają na efektywne prowadzenie sklepu internetowego, dostępne są w wielu wydaniach. Pośród nich znajdziemy jeden z najbardziej rozbudowanych i popularnych systemów tego typu – Magento.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation: Software house
Sklep może być skutecznie prowadzony na tej platformie zarządzającej w każdej fazie swego rozwoju. Zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i duże firmy odnajdą funkcje oraz moduły Magento, które pomogą przeprowadzić zarówno wnikliwe analizy, jak i automatycznie zarządzać asortymentem oraz wskaźnikami stanów w sklepie online.
Sercem platformy Magento jest modularny silnik, który łączy w sobie złożone systemy analiz skuteczności marketingu oraz sprzedaży. Wszystkie dane są przekazywane osobie nadzorującej działanie sklepu w sposób usystematyzowany i są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Sklepy Magento charakteryzują się przede wszystkim potężną elastycznością. Istnieje możliwość dokładnego sprecyzowania częstotliwości oraz zawartości precyzyjnych raportów.
Podobny stopień automatyzacji jest możliwy do osiągnięcia w kwestiach zarządzania produktami oraz optymalizacji kodu strony internetowej. Dzięki dołączaniu coraz bardziej złożonych modułów na każdym etapie rozbudowy sklepu można stopniowo, wygodnie poprawiać wyniki sprzedaży oraz skuteczności marketingu internetowego.
Platforma pozwala na złożoną integrację z usługami Google, prowadzeniem aukcji Allegro, a nawet komunikacją z firmą kurierską. Dzięki zainstalowaniu odpowiedniego modułu za pomocą kilku operacji można ustawić formy zapłaty, cennik, a także wygenerować etykiety oraz dokumenty nadawcze. Sklepy na Magento oferują wiele więcej możliwości integracji oraz zautomatyzowania sprzedaży.
Wszystko jest realizowane za pomocą odpowiednich rozszerzeń w postaci modułów. Modularna organizacja platformy to bardzo istotna cecha, która pozwoli zminimalizować koszty poprzez idealne dopasowanie systemu do potrzeb sklepu. Jedno co można wziąć za pewnik – przemyślana inwestycja w Magento pozwoli na zwielokrotnienie dochodów sklepu i zwróci się z nawiązką.
Moduły oferują wachlarz możliwości i pozwalają w prosty sposób zminimalizować wysiłek zarządzania nawet kilkoma serwisami sprzedaży jednocześnie. Sklepy Magento z większą liczbą rozszerzeń mogą jednak wymagać dużych zasobów sprzętowych. Przy inwestycji w ten system warto uwzględnić także zapotrzebowanie na lepsze parametry sprzętowe, które zostało dobrze sprecyzowane na stronie wydawcy. Poza wymaganiami technicznymi platforma Magento wymaga także dobrej znajomości języka angielskiego oraz bardziej zaawansowanej wiedzy z zakresu informatyki.
Im lepiej będziemy przygotowani, tym łatwiej wdrożymy się w obsługę sklepu za pośrednictwem Magento. Sklep tego typu oferuje ekspertom niemal nieograniczone możliwości rozbudowy skryptu. Jeśli nie jesteśmy odpowiednio zaawansowani technicznie, jednak znamy język angielski – nic straconego. Społeczność użytkowników platformy Magento oraz obszerne wsparcie techniczne pomoże rozwiązać każdy problem i uzyskać obszerną wiedzę w zakresie obsługi systemu.
Choć Magento wyróżnia wiele szczególnych zalet i funkcjonalności, niekiedy warto zainteresować się alternatywnymi systemami obsługi sklepu. W kierunku tej platformy powinny zwrócić się w pierwszej kolejności duże sklepy, których obsługa nie jest możliwa do zrealizowania ręcznie. Dla małych i średnich firm lepszym wariantem mogą okazać się alternatywne systemy, które w niektórych przypadkach są nawet w pełni darmowe.
W języku polskim dostępny jest wygodny i intuicyjny system Prestashop, który w szczególności polecany jest nowicjuszom. Mimo swej prostoty oferuje również pokaźny zestaw przydatnych wtyczek, jednak sklepy Magento cechują się znacznie wyższą złożonością i optymalizacją wszystkich komponentów.
Mam 2 sklepy internetowe. Kiedyś myślałem, że lepsze są indywidualne, autorskie skrypty, ale one są zwykle niedopracowane, a przy tym drogie. Także lepiej właśnie wybierać takie rozwiązania, które od wielu lat są rozwijane.
No, ale jak weźmie się gotowca, to trzeba polegać na tym co daje skrypt. Fakt, że są one bardzo dobre i dopracowane, ale często żeby usprawnić pracę pracowników i działanie firmy potrzebne są indywidualne funkcjonalności.
Może i tak, ale zapłacisz za taki 10 razy tyle. Poza tym firmy informatyczne tak samo jadą na jednym autorskim skrypcie i potem ewentualnie modyfikacje wprowadzają, a każda godzina pracy 120 netto. Nikt nie będzie pisała całego oskryptowania sklepu pod jednego klienta.