O tym, w jakim stanie są Polskie Koleje nie trzeba mówić nikomu, bowiem każdy, kto miał „przyjemność” się z nimi zetknąć wie o tym, aż za dobrze, a wyświetlane na oficjalnej stronie PKP połączenia typu Poznań – Krosno mające według planu zajmować „jedynie” 23 godziny, mówią same za siebie. Coś jednak się zmienia…
W związku z nadchodzącymi EURO 2012 najważniejsze polskie dworce przejdą wreszcie tak długo wyczekiwany remont. Trzy dworce warszawskie (Centralny, Wschodni i Zachodni), a także dworce w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Gdyni mają za kilka lat wyglądać nie do poznania, dzięki środkom w wysokości ponad 980 mln złotych. Takiej modernizacji na PKP nie było od ponad dwudziestu lat! Najciekawszy jest jednak fakt, iż przy okazji PKP zamierza spróbować swych sił w profesjonalnym biznesie i wraz modernizacją dworców ruszyć ma nowa marka „Dworzec Polski”, który wedle słów rzecznika kolei państwowych będzie „prawdziwą przystanią w podróży”. Zmodernizowane budynki mają zapewniać podróżującym komfort, bezpieczeństwo oraz liczne atrakcje w czasie oczekiwania na pociąg lub dłuższych przesiadek. Firma ma być (podobno) nowocześnie zarządzana i łączyć w sobie zarówno integrację z przestrzenią miast, jak i z wszelkimi innymi systemami transportu publicznego. Jednym słowem część PKP już wkrótce będzie nie tyle należeć do PKP, co wyznaczać nowe standardy w obsłudze wszelkiego rodzaju komunikacji krajowej i zagranicznej. Czy droga ta jest słuszna, trudno na razie powiedzieć, ale z pewnością warto odnotować fakt narodzin tej marki, bowiem drzemie w niej ogromny potencjał, którego – być może – nawet państwowych specjalistom nie uda się zmarnować.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: