Funkcje public relations w organizacjach:
- kontaktowa (pogranicza dwóch światów – własnej organizacji i świata zewnętrznego) umożliwiająca utrzymanie więzi nie tylko ekonomicznych, ale także z niekomercyjnymi częściami otoczenia
-
wczesnego ostrzegania (prewencyjna, proaktywna)
- informacyjno – doradcza na rzecz kierownictwa i działów w organizacji, tłumacza spraw i interesów organizacji wobec zainteresowanych nią
- koordynacyjna (koordynowanie aktywności wszystkich podsystemów komunikowania dla spójności i niesprzecznosci wysyłanych otoczeniu sygnałów i wiarygodności w otoczeniu)
-
harmonizacyjna (przezwyciężanie różnicy pomiędzy samowiedza i samopoczuciem organizacji a wyobrażeniami o niej grup z otoczenia, pomiędzy rzeczywistością organizacyjna a oczekiwaniami otoczenia wobec organizacji)
Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!
Dodaj komentarz lub opinię na forum: