Google ostatnio zmieniło nieco politykę dotyczącą wartości gtin produktów w systemie zakupów Google Merchant Center. Wartość gtin stała się wymagana. Wcześniej nieprawidłowy gtin w diagnostyce Merchant Center wyskakiwał jako ostrzeżenie, a teraz Google Merchant Center odrzuca produkty z takim kodem.
Braku w ogóle wartości gtin też nie jest akceptowane, ale można utworzyć identifier_exists [no].
W przypadku takich produktów pole gtin powinno zostać puste, a dodatkowo powinien zostać wysłany w pliku xml parametr określający naszą markę.
Nieprawidłowe gtin przy produktach, które nie mają kodów EAN, a mają w tym miejscu unikalne własne kody producenta mogą być reklamowane w Google Merchant Center, ale przypisany kod powinien być wysyłany jako kon mpn, a nie gtin.
Jeśli mamy nieprawidłowy gtin, to rozwiązaniem może być właśnie parametr identifier_exists z wartością no i podanie numeru producenta mpn (jeśli jest on nadany). Jeśli nie należy podać markę.
W takim przypadku atrybut gtin powinien zostać w ogóle usunięty z generowanego pliku produktowego.
Są to numery katalogowe producenta. Jeśli to my jesteśmy producentem, to możemy tam podać nasz własny numer katalogowy. Są one używane po to aby rozróżnić produkty z asortymentu jednego producenta. Czyli możemy zrobić tak, że podamy markę i ten nasz własny nr jak mpn.
Czy są jakieś wymogi wobec tego numeru mpn w sensie ilości cyfr itp.? Czy to może być dowolny numer jaki my sobie ustalamy u siebie?
Tak, bo mpn jest wewnętrznym numerem producenta. Niemniej jeśli jakieś produkty są na indywidualne zamówienie lbu są personalizowane, w takim wypadku atrybut mpn nie będzie konieczny
Przy czym ogólnie zwykle łatwiej nam będzie wprowadzić od strony informatycznej po prostu numer mpn zamiast gtin.
Jak jest podany mpn to pole gtin musi być podane jako puste, czy może to być funkcja, która zamienia gtin na mpn i wtedy pole gtin w ogóle nie występuje w pliku xml w przypadku danego produktu?
W tym wypadku, atrybut gtin nie może w ogóle występować w feedzie.
Co w sytuacji gdy produkty, które przez oryginalnego wytwórcę są w opakowaniu zbiorczym i nie ma pojedynczych opakowań. Produkt posiada unikalny EAN, ale jako cała paczka, a my sprzedajemy je jako pojedyncze sztuki z naszym kodem. Jest to w zasadzie nowy produkt ze względu na opakowanie. Czy w takim przypadku można użyć kodu mdn? Ponieważ EAN-u nie można użyć, bowiem ten dotyczy np. 5 sztuk razem jako jeden produkt.
Tak, w tym wypadku mogę Państwo własnych oznaczeń. Z tym, że oczywiście marka musi odpowiadać prawdziwemu producentowi.
Najpierw wszystkie nakładki zaczęły przeszkadzać, więc trzeba było zdjęcia zmieniać. Nawet jak nic nie było to Merchant Center czasem krzyczał, ze profilaktycznie produkt usunięty. Teraz gtin. Wiadomo, że nie każdy produkt ma swój EAN.
Przy dużych sklepach z tysiącami produktów ciężko to ogarnąć jak coś zmieniają w wymaganiach.
Utrudniają trochę. Nie wiem czemu musi być to wymagane.
Gtin – ogólny kod produkty na rynku. U nas to EAN.
Mdn – kod własny producenta. Nic tu nie ma skomplikowanego.
Chyba, że ktoś akurat stosuje zamiast EAN własne kody do własnych produktów. Rejestracja kodów EAN kosztuje. Przy większej ilości to mogą być spore koszty.
To wtedy się zmienia na mdn i po problemie.
Jak masz 7 tys. produktów w sklepie, to nie tak po problemie.