W czasach, kiedy internet jeszcze nie istniał w powszechnym użyciu, firmy nie potrzebowały go do niczego, aby się rozwijać i sprawnie funkcjonować. Na kolejnym etapie wiele firm tworzyło swoje wizytówki w sieci, wiele tworzyło strony www, ale nie było to konieczne – internet nie był żadnym wyznacznikiem zaufania i wiarygodności marki. Dziś jest już inaczej. I w zasadzie dobrze, że tak się stało i że w tym właśnie kierunku idzie rozwój. Nie ma co przekonywać, że to medium pozwala na znaczące ułatwienie, ba! – bez niego wielu z nas nie wyobraża sobie dziś życia.
Automatycznie koniecznością absolutnie bezwzględną stała się obecność każdej firmy w internecie. To tu bowiem większość z nas zaczyna poszukiwania, tu sprawdzamy rzetelność i opinie o produktach, bądź usługach i bardzo często na bazie znalezionych w sieci informacji, podejmujemy decyzję o wyborze firmy, z którą chcemy na danej płaszczyźnie współpracować.
Tym, którzy na rynku chcą istnieć, chcą budzić zaufanie i chcą zdobywać rzesze nowych klientów, nie pozostaje więc nic innego, jak zagościć na dobre w tym medium i znaleźć w nim miejsce dla siebie. Próżno zaprzeczać i udowadniać światu, czy sobie, że jest inaczej – ograniczając się do innych mediów reklamowych, podcinamy gałąź, na której siedzimy – odcinając się od potencjalnych nabywców naszych dóbr i usług. Skoro nie pozostaje nam nic innego, jak dostosować się do realiów świata, w którym żyjemy, musimy sprostać jego wymogom…
Co w tym celu musimy zrobić? W pierwszej kolejności czeka nas projektowanie logo. Bez niego nie będziemy w stanie stworzyć w internecie strony, wizytówki, czy reklamy naszych usług. Szukamy więc wiarygodnego i odpowiadającego naszym potrzebom wykonawcy i zabieramy się za tworzenie logotypu. Rzetelny wykonawca z całą pewnością zaproponuje nam coś, co spotka się z naszym zadowoleniem – zwykle jest to kilka propozycji znaku do wyboru. Znaki tworzone są w oparciu o profil naszej działalności i charakterystykę branży, w której działamy.
Kiedy znak jest już gotowy, czas na znalezienie firmy, której mocną stroną jest projektowanie stron www. Zwykle jest to ten sam wykonawca, który zaprojektował nasz znak graficzny – bardzo dobrze z resztą, jeśli jest to ta sama firma, pozwala nam to bowiem na zachowanie jednolitej i spójnej charakterologii identyfikacyjnej. Na etapie składania zamówienia, wykonawca znając tematykę i potrzeby, jakie niosą za sobą strony internetowe, zada nam z pewnością szereg pytań, pozwalających na uzyskanie efektu końcowego.
Wtedy możemy zabrać się za znalezienie kogoś, komu nie jest obce pozycjonowanie stron internetowych. Tu podobnie, jak poprzednio – bardzo często jest to ta sama firma. Jeśli nie – nic nie szkodzi. Dobry pozycjoner poradzi sobie także z cudzą produkcją. Pozycjonowanie pozwala nam znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania na zadane słowa kluczowe w topowych wyszukiwarkach internetowych, używane przez naszych klientów. Proces jest o tyle ważny, że dobrze wykonany, pozwala nam pominąć wszelkie inne działania promocyjne naszej firmy w internecie. Na bazie samego tylko pozycjonowania, jesteśmy w stanie znaleźć i utrzymać wystarczającą liczbę klientów.
To powinno wystarczyć. Możemy oczywiście pójść dalej: zaprojektować i zrealizować kampanię reklamową w internecie, stworzyć profile naszej firmy w serwisach społecznościowych, uczestniczyć w branżowych forach tematycznych, etc. Sama jednak obecność strony internetowej powoduje, że zyskujemy w oczach naszych klientów wiarygodność i zaufanie – a to klucz do naszego sukcesu.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: