Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

« starsze | nowsze »

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

Amazon to najcenniejsza marka na świecie oraz gigant światowego e-handlu. W Europie z tej platformy korzysta ponad 100 mln użytkowników m natomiast na świecie ponad 300 mln. Sprzedaż na tej platformie to niesamowita szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy zamierzają prowadzić biznes międzynarodowy.

W Amazonie tkwi ogromny potencjał. Szacuje się, że przeszło 50% internautów na świecie do wyszukiwania konkretnych przedmiotów wykorzystuje właśnie Amazon. Miliony aktywnych użytkowników czynią go idealnym miejscem, w którym można wyskalować swoją sprzedaż.

Jednak musimy pamiętać o tym, że w tym samym czasie osoby wiele firm też odkrywa ten potencjał, więc zderzymy się z dużą konkurencyjnością. Aby maksymalizować swoje zyski, musimy się dobrze przygotować do międzynarodowej sprzedaży. Na początek musimy zadać pytanie, jak zacząć sprzedawać na Amazonie? Oczywiście nie da się streścić wszystkiego w kilku zdaniach. Dlatego postaramy się opisać to co najistotniejsze. Z kolei najbardziej dociekliwych odsyłam do szczegółowego opracowania: Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

kobieta z pudełkami

Zakładanie konta

Już na etapie rejestracji na platformie musimy podjąć decyzję o tym, jakiego typu chcemy mieć konto. Mamy do wyboru dwa rozwiązania. Darmowe konto Basic pozwalające na sprzedaż maksymalnie 40 produktów w ciągu miesiąca. W tym przypadku za sprzedane przedmioty płaci się 0,99 EUR lub 0,75 GBP Amazonowi.

Druga opcja to konto Pro, gdzie nie ma żadnych ograniczeń co do liczby sprzedawanych w ciągu miesiąca produktów. Wiąże się jednak ze stałą opłatą w wysokości 39 EUR bądź 25 GBP miesięcznie. Poza tym, że nie ma ograniczeń co do liczby przedmiotów, jako sprzedawcy zyskamy takie przywileje, jak możliwość dodania produktów w jednym pliku zbiorczym.

Minusem jest to, że na razie, jeśli chodzi o Polskę, sprzedażą mogą zajmować się jedynie firmy. Aby się zarejestrować, będą potrzebne takie dokumenty, jak wypis z KRS, kopia dowodu osobistego, numer karty kredytowej i konta bankowego, potwierdzenie miejsca zamieszkania. Wymogi te wydają się dość surowe, ale dzięki temu klienci mają większe zaufanie i chętniej robią zakupy. Każdy sprzedawca, który zamierza skorzystaćz Amazona, jest dokładnie sprawdzony.

W jaki sposób opisywać produkty?

Pierwszą rzeczą, o jaką musimy zadbać, wystawiając przedmiot na sprzedaż, jest tytuł. Klient musi od razu znaleźć produkt, więc ważne, by tytuł był krótki.  Kolejną rzeczą jest stworzenie opisu produktowego, który nie może przekroczyć 300 słów.  Zarówno w tytule, jak i opisie produktu, powinny wystąpić słowa kluczowe, które pomogą w wyszukiwaniu oferty. Aby mieć pewność, że wybieramy dobre frazy, można posłużyć się specjalistycznymi narzędziami, które pokażą, czego szukają klienci.

Większość ludzi podczas zakupu patrzy na aspekty wizualne, a zatem ważna jest jakość zdjęć, które dodajemy. Możemy zamieścić maksymalnie 7 zdjęć, przy czym zdjęcie główne nie powinno być mniejsze niż 1000×1000 pikseli. Im lepiej przedstawimy na fotografiach sprzedawane przedmioty, tym szybciej znajdą się chętni, aby je zakupić.

Kiedy znajdziemy nabywców na nasze produkty, możemy wysłać je na kilka sposobów. Do wyboru mamy wysyłkę za pośrednictwem Amazona, poprzez usługę Fulfilment by Amazon oraz samodzielną wysyłkę z własnego magazynu. Wówczas mamy do czynienia z usługą Fulfillment by Merchant.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Opinie i Komentarze na Forum: 5

  1. Janas Powiedział:

    W Polsce Amazon nie jest tak popularny jak na świecie, ale ma to też swoje zalety – nie ma takiej konkurencji jak na Allegro, co jest naprawdę sporym plusem działającym na rzecz tej platformy.

  2. Anonimowy Powiedział:

    Zależy w jakiej branży, ale w niektórych rzeczywiście na Allegro jest masakryczna konkurencja i jedna wielka wojna cenowa. Czasem to się mija z celem, takie obniżanie cen.

  3. Marek Powiedział:

    Najlepiej mieć swój sklep internetowy, ale do tego trzeba sporych nakładów na promocję i jego rozwój trwa kilka lat. Do tego czasu można się posiłkować takimi platformami właśnie.

  4. Bywalec Powiedział:

    No samo założenie sklepu to dopiero początek kosztów – reklama to systematyczne koszty, na platformach sprzedaży one już mają ruch i o niego dbają. Także sklep to nie dla każdego.

  5. Anonimowy Powiedział:

    Nie każdemu sklepowi się udaje. Znam przynajmniej kilku, którym nie wyszło ze sklepem. Własny sklep internetowy można otwierać jak firma już zarabia na czymś i ma źródło finansowania. Trzeba też mieć sporą wiedzę jak działa rynek e-commerce.

Dodaj komentarz lub opinię na forum: