Odpowiednie oświetlenie poprawia atmosferę pracy w biurze, wpływa pozytywnie na samopoczucie pracowników, a tym samym przekłada się na wzrot efektywności.
Dodatkowo, odpowiednio przemyślane oświetlenie, może znacznie obniżyć rachunki za prąd, co w przypadku konieczności oświetlenia kilku pomieszczeń, w skali roku może być znaczącą oszczędnością.
Pierwszym elementem, na który nalezy zwrócic uwagę jest wskaźnik oddawania barw. Im dane oświetlenie charakteryzuje się wyższą wartością, tym barwy w pomieszczeniu są naturalniejsze. Według specjalistów najniższa wartość, która nie wpływa negatywnie na komfort wielogodzinnej pracy wynosi 80, natomiast wskaźnik na poziomie 90 zapewnia wysoki komfort pracy (w skali do 100). tTaką wartość posiada najczęściej oświetlenie typu downlight. Drugą cechą charakterystyczną oświetlenia jest temperatura barwowa – światło dzinne charakteryzuje się temperaturą na poziomie 6000 jednostek i oświetlenie biura powinno mieć wartość jak najbardziej zbliżoną do niej. Trzecim elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę jest energooszczędność. Pomimo tego, że żarówki energooszczędne są droższe od klasycznych, jeżeli uwzgędnimy wysokość rachunku za prąd, warto zdecydować się taki zakup, gdyż zwróci się on po czasie (spowodowane jest to tym, że żarówki energooszczędne wytwarzają więcej światła niż zwykłe modele o analogicznej mocy, co zmieniejsza koszty eksploatacji).
Na sam koniec należy wspomnieć, że należy także pamiętać, że polskie przepisy i normy reguluja oświetlenie w przestrzeniach biurowych – określają one odpowienią ilość światła w zależności od wielkosci pomieszczenia.z
Dodaj komentarz lub opinię na forum: