Wiele działań reklamowych przeniosło się do Sieci. Choć przekazy w mediach tradycyjnych nadal miewają się całkiem dobrze, to właśnie Internet wiedzie prym. Daje ogromne możliwości, pomaga dotrzeć do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej i pozwala zmierzyć osiągnięte efekty.
W Internecie możemy działać wielotorowo. Możliwości jest naprawdę mnóstwo. Rozpoczynając od profili w social media, poprzez artykuły sponsorowane i na kampaniach Google’a kończąc. Każda z tych opcji wymaga dokładnego doprecyzowania odbiorcy.
Korzystając z Facebooka czy Google Ads, mamy naprawdę duże pole do popisu. Oprócz płci czy wieku konsumenta, możemy określić jego zainteresowania, a także lokalizacje, dla których reklama powinna się wyświetlić. To bardzo ważne, by nie celować reklamą zbyt szeroko. Lepiej docierać do mniejszego grona, ale z przeświadczeniem, że są to osoby, które niemal na pewno będą zainteresowane skorzystaniem z naszych usług.
Kampania reklamowa w Sieci to sposób na dotarcie do klientów. Jednak aby to zrobić, musimy wiedzieć, jak internauci mogą szukać naszych usług. Czy częściej korzystają z wyszukiwarki? Szukają opinii na różnych forach? A może sprawdzają nas na Facebooku? Po dogłębnej analizie będziemy wiedzieli, w których obszarach powinniśmy zintensyfikować działania, a które z nich po prostu podtrzymywać.
Niezależnie od tego, co wybierzmy, musimy mieć na uwadze to, że konsument każdego dnia jest zalewany różnymi treściami. Aby więc kampania reklamowa przyniosła skutek, trzeba się wyróżnić. Oczywiście nie jest to proste zadanie i do sukcesu często dochodzi się metodą prób i błędów. Najlepiej na początku prowadzić kampanie testowe z różnymi tekstami i grafikami (bądź video). W taki sposób sprawdzimy, co w naszym przypadku sprawdza się najlepiej.
Kampania reklamowa online powinna polegać na sprawdzeniu potrzeb konsumenta i dostosowaniu się do nich. Klienci wymagają od usługodawców, że ci będą dobrze znali ich potrzeby i wychodzili im naprzeciw. Dlatego też wszystkie działania w Sieci powinny być poparte rzetelną analizą.
Na generowaniu konwersji ;)