Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Który fundusz emerytalny wydał najwięcej na swoją promocję?

« starsze | nowsze »

Każdy fundusz emerytalny walczy o nowych klientów. W chwili obecnej przedmiotem owej rywalizacji, są osoby z wyżu demograficznego z połowy lat osiemdziesiątych, które właśnie rozpoczynają swoją pierwszą pracę po zakończeniu edukacji.  Mimo ogromnych wydatków na promocję nie każdy fundusz emerytalny w roku 2008 poprawił swój wynik.

Fundusz emerytalny, który na swoją promocję wydał w zeszłym roku najwięcej pieniędzy to ING – było to ponad 82 mln zł. Dzięki temu jest jednym z najczęściej wybieranych OFE. Najgorsze wyniki zanotował otwarty fundusz emerytalny Bankowy, który pomimo przeznaczenia prawie 20 milionów złotych na walkę o nowych klientów, zamiast zyskać, stracił prawie 10 tysięcy członek względem roku wcześniejszego.  Ten fundusz emerytalny prawdopodobnie pogorszy swój wynik jeszcze w tym roku –  polski rząd planuje obniżyć opłaty od składki z OFE, jakie pobiera fundusz emerytalny z 7% do 3,5%, co oznacza, że będzie on miał mniej przychodów, a tym samym będzie musiał ograniczyć wydatki na promocję. Ten przepis uderza w nieduże OFE, natomiast taki fundusz emerytalny jak ING, starci na drugim ograniczeniu – jest to górny limit opłat za zarządzanie inwestycjami klientów z OFE do 8,4 mln.

Każdy fundusz emerytalny wydaje co roku miliony złotych na swoją promocję – w zeszłym roku suma wydatków wszystkich towarzystw emerytalnych wyniosła prawie 400 mln złotych. W najbliższym roku miliony te znacznie stopnieją, wtedy zobaczymy, który fundusz emerytalny jest najlepszy, a nie najlepiej wypromowany.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Opinie i Komentarze na Forum: 1

  1. zsc Powiedział:

    Myślę ,że wydatki na akwizycję po 1 stycznia gwałtownie spadną.

Dodaj komentarz lub opinię na forum: