Robienie zakupów w internecie jest zazwyczaj proste i przejrzyste. Najwięcej problemów nastręczają klientom sklepów internetowych płatności. Które z nich są tymi najczęstszymi i co można zrobić, aby sobie z nimi poradzić?
Biznesy e-commerce i internetowe usługi transakcyjne zdecydowanie ułatwiają nam życie. Wykluczają między innymi konieczność oczekiwania w kolejce na dworcu czy kasie kina, a do tego pozwalają nam na porównanie setek, a nawet tysięcy produktów z tej samej kategorii i zamówienie wybranego artykułu pod same drzwi. Nie znaczy to jednak, że korzystanie ze sklepów internetowych w każdym przypadku jest całkowicie bezproblemowe. Czasem problemem jest nieprzejrzysta konstrukcja strony lub mętny opis. Jednak najczęściej problemy pojawiają się już na etapie płatności i często powodują porzucenie koszyka – największą zmorę właścicieli biznesów online.
Co najczęściej powoduje rezygnację z finalizacji transakcji na etapie płatności?
Szeroki przekrój opcji płatniczych staje się standardem w e-commerce. Wciąż zdarza się jednak, że klient nie może znaleźć wśród tych dostępnych preferowanego przez siebie wariantu. Aby zaoferować użytkownikowi sklepu najszerszy możliwy zakres opcji płatności, warto nawiązać współpracę z godną zaufania platformą płatniczą, na przykład https://www.dotpay.pl/.
Często zdarza się, że klient nie może zapłacić swoją kartą mimo podania właściwych numerów. W takim wypadku zaleca się sprawdzenie limitów na karcie. Jeśli są one ustawione poprawnie, problem może tkwić po stronie banku.
W sklepach internetowych ten problem praktycznie się nie zdarza, ale wciąż pojawia się na niektórych stronach linii lotniczych i nie tylko. System akceptuje wtedy wyłącznie karty kredytowe, a debetowych już nie. Na szczęście, jest to coraz rzadsze.
Wyeliminowanie problemów z płatnościami online w systemach sprzedażowych z pewnością zwiększy wyniki sprzedaży i sprawi, że klienci rzadziej będą rezygnować z finalizacji transakcji.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: