Firma Continental zaprojektowała nowa generację opon z przeznaczeniem do zastosowania w transporcie na terenie magazynów oraz wszelkich zakładów produkcyjnych (dla pojazdów wewnątrzzakładowych). Nowa opona jest w wersji superelastycznej (bez miejsca na powietrze) i jak zapewnia producent jest bardzo łatwa w montażu. Składa się z dwóch głównych elementów: opony oraz adaptera. Co to jest adapter? Jest to element łączący oponę ze standardową felgą za pomocą specjalnego kształtu (stożek) oraz kilku śrub. Do tej pory wymiana opony superelastycznej wiązała się z koniecznością przyjazdu specjalistycznej prasy montażowej i oczywiście ze sporymi kosztami za jej najem.
Teraz, aby wymienić oponę wystarczy jedynie odpowiedni klucz i odrobinę siły ludzkiej.
Według producenta jeden adapter powinien wystarczyć do zamontowania aż pięciu opon.
Nowatorskie rozwiązanie przynosi użytkownikom korzyści w postaci:
1. Lepszego wykorzystania swojego sprzętu – opony są wymieniane dokładnie w czasie kiedy jest to wymagane, nie wcześniej.
2. Elastyczności obsługi – wymianę może przeprowadzić każdy pracownik firmy
3. Brak wysokich kosztów związanych z przejazdem prasy hydraulicznej.
4. Zabezpieczenia ciągłości pracy – w przypadku uszkodzenia wymiana opony zajmuje niewiele czasu.
W teście przeprowadzonym przez Instytutu DEKRA opona Continental CSEasy SC20 pokonała 6 konkurencyjnych opon m.in. dzięki niskiemu współczynnikowi oporu toczenia, co bezpośrednio rzutuje na mniejsze koszty związane z eksploatacją. Wyliczono, że wózek widłowy wyposażony w opony CSEasy i eksploatowany przez 6000 godzin rocznie zaoszczędza aż 900 euro w skali roku. Głównie z tego powodu firmy, które w swojej ofercie mają wynajem wózków widłowych wprowadzają je do swojego sprzętu jednocześnie zapewniając sobie możliwości szybkiej reakcji w przypadku uszkodzeń.
Ładny bieżnik. Nie wiedziałem, że niskie opory toczenia mają też znaczenie przy wózkach widłowych :)
Opory toczenia przy wózkach widłowych to chyba przerost formy nad treścią.