Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Ozdoby ślubne – analiza rynku branży ślubnej w Polsce.

« starsze | nowsze »

Jak zwykle publikujemy ogólnikową analizę rynku internetowego. Tym razem zajęliśmy się odrobinę branżą ślubną. Jako, że sektor ten ma dosyć szeroki zakres jeżeli chodzi o cały segment rynku, począwszy od fotografii ślubnej, przez wynajem limuzyn, sal, lokali itp po zespoły i dj’ów na wesela. Zatem wybraliśmy mniej powszechny podsektor branży ślubnej, a mianowicie ozdoby ślubne.

Nie jest ot jeszcze tak popularny rynek jak w pozostałych wymienionych przypadkach.

Diagnoza sytuacji na rynku:

W Polsce branża ślubna bardzo dynamicznie się rozwija, a prawdopodobnie dopiero nabiera rozpędu. Jeśli ów sektor biznesowy, bo jak taki go oczywiście w tej analizie traktujemy, podąży w Polsce w ślad za takim państwami jak USA, czy rozwinięte kraje UE, gdzie każdy produkt z wiązany ze ślubem osiąga horrendalne ceny może okazać się, że będzie to bardzo dochodowy rynek, na którym powstanie niejedna potężna firma. Oczywiście w pewnym momencie stanie się bardzo konkurencyjny, co już można powoli zauważać. Wtedy wejście nowych firm na rynek stanie się dosyć trudne.

Analiza konkurencji:

Ozdoby ślubne są raczej nietypowym dobrem w aspekcie sprzedaży internetowej. Liczba podmiotów oferująca ozdoby ślubne przez internet nie jest na razie tak znacząca jak przy innych produktach i usługach, nawet z branży ślubnej. Aczkolwiek można zanotować stały przypływ nowych podmiotów na ten rynek – pojawiają się nowe sklepy oferujące ozdoby ślubne, co wiąże się ze wzrostem konkurencji. Zatem sprzedając przez internet ozdoby ślubne również będzie konieczna intensywna promocja. Do konkurencji należy również wliczyć firmy, które działają w pokrewny sektorach, ale również wchodzą na rynek ślubny. Dobrym przykładem takiej firmy mógłby być nowy sklep oferujący cukiernicze ozdoby ślubne na torty. Wprawdzie przedsiębiorstwo to oferuje produkty cukiernicze, to również zachodzi rynek ślubny, oferując ozdoby ślubne na torty i ciasta.

Szanse:

1. Szybki rozwój branży ślubnej.
2. Na razie niezbyt duża konkurencja.
3. Wzrost zapotrzebowania na ozdoby ślubne wynikający ze wzrosty zamożność społeczeństwa (wzrost dochodu = wzrost popytu)

Bariery:

1. Konieczność intensywnej reklamy.
2. Systematyczny wzrost konkurencji.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Dodaj komentarz lub opinię na forum: