Obecnie, gdy obieg dokumentów odbywa się głównie w sposób elektroniczny, wiele firm zastanawia się nad sensem posiadania pieczątki. Należy jednak pamiętać, że aby dokument zyskał moc prawną musi być własnoręcznie podpisany, a wówczas dobrym pomysłem jest podkreślenie ważności korespondencji pieczęcią firmową. Mimo że kwestie prawne nie regulują wymogu posiadania pieczątki przed przedsiębiorców, to z kilku ważnych powodu warto w nią zainwestować.
Dokumenty opatrzone podpisem oraz pieczątką podnoszą wiarygodność firmy. W oczach klientów zyskuje ona miano rzetelnej i godnej zaufania, a dodatkowo podkreśla jej profesjonalizm. Obecnie na rynku dostępne są nowoczesne pieczątki beztuszowe, które nie zajmują dużo miejsca i nie brudzą, dlatego podczas transakcji biznesowych warto je mieć przy sobie. To także znacząco skraca czas potrzebny na wypełnienie dokumentów, gdyż pieczątka zawiera dane kontaktowe oraz numer NIP firmy, więc wystarczy tylko złożyć na niej stosowny podpis.
W obecnych czasach, gdy na rynku powstają coraz to nowsze firmy o podobnym profilu działalności, każdy klient jest na wagę złota. Przedsiębiorcy często inwestują dużo pieniędzy w kampanie reklamowe zapominając, że istnieją dużo tańsze, a równie skuteczne nośniki reklamy. Pieczątka ma wszelkie niezbędne informacje, dzięki którym klient może trafić do firmy. Podbijanie nią faktur, rachunków i umów sprawia, że odbiorca mimowolnie zapamiętuje informacje i w razie potrzeby skorzystania z jakiejś usługi wie, gdzie znaleźć stosowne dane kontaktowe. Pieczątki beztuszowe są dodatkowo czytelne i łatwe w odbiorze, dlatego mogą stanowić źródło przydatnych informacji dla potencjalnych klientów.
Kolejną zaletą pieczątek jest to, że można je dowolnie spersonalizować i zawrzeć w nich informacje, które będą istotne dla nawiązania relacji biznesowych. Pieczątki beztuszowe nie muszą tylko ograniczać się do nazwy firmy, NIP-u i danych adresowych. Równie dobrze można w nich ująć adres e-mail, strony internetowej czy sklepu, dzięki czemu klient sam może wybrać preferowaną formę kontaktu. Obecnie duże znaczenie dla budowania relacji biznesowych mają social media i nic nie stoi na przeszkodzie, aby odnośnik do profilu firmowego znalazł się na pieczątce. Pieczątka stanowi wizytówkę przedsiębiorstwa, którą można użyć nie tylko w celu podpisania dokumentów, ale także nawiązania nowych kontaktów.
O ile większość dokumentów dzisiaj ma już postać cyfrową i tak jest też przesyłana i ewentualnie potem drukowana, to nadal niektóre firmy i instytucje chcą pieczątkę.