Szeroko rozumiana branża usług informatycznych to jedna z błyskawicznie rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki, szczególnie w dużych aglomeracjach. Wynika to zdecydowanie z faktu, że technika błyskawicznie prze do przodu. Jedną z dość nowatorskich, lecz także coraz bardziej popularnych usług jest pogotowie komputerowe. Kraków można zaliczyć do najszybciej rozwijających się metropolii w Polsce, dlatego też do tej analizy wybraliśmy Kraków. W mniejszych miejscowościach taka usługa jak pogotowie komputerowe nie była by tak popularna ze względu na mniejszą ilość wysoce skomputeryzowanych firm. Aczkolwiek również w mniejszych miastach pogotowie komputerowe cieszy się coraz większym popytem.
Pogotowie komputerowe to usługa polegające głównie na szybkim i oczywiście skutecznym działaniu – zwykle jest to naprawa uszkodzonych komputerów, systemów oraz serwerów. Zapotrzebowanie na tego typu usługi generują głównie rozbudowane przedsiębiorstwa, ale i w małych firmach pogotowie komputerowe może być potrzebne. Usługa ta często oprócz naprawy sprzętu komputerowego obejmuje również odzyskiwanie danych.
W Krakowie od kilku lat działa już szereg rozwiniętych firm oferujących kompleksowe pogotowie komputerowe. Kraków jednak jest regionem na tyle rozwiniętym, że popyt na tego rodzaju usługi jest całkiem znaczący, także konkurencja nie jest tu sama w sobie tak dużym problemem jakby się mogło wydawać.
Wiele tego rodzaju przedsiębiorstw wykonuje oprócz szeroko rozumianego pogotowia komputerowego również liczne inne usługi uzupełniające ofertę lub stanowiące jej podstawę, związane zwykle zarówno z hardware’em jak i software’em. Przykładem jednej z takich firm, gdzie w ofercie wśród licznych podstawowych usług związanych z komputerami pojawia się również pogotowie komputerowe jest Sunseco. Po odwiedzeniu strony widać od razu, że nastawia się ona na świadczenie tejże usługi jedynie w obszarze regionalnym – tylko w okolicach Krakowa. Dlaczego regionalnie? Otóż oczywistym faktem jest to, że takie usługi jak pogotowie komputerowe bezpośrednio wiążą się z przyjazdem do klienta. Odpowiednio wyszkolony pracownik-informatyk musi błyskawicznie przyjechać na wezwanie klienta, stąd również prawdopodobnie pochodzi określenie – pogotowie komputerowe. Kraków jest już sam w sobie tak wielkim obszarowo miastem (nie licząc nawet peryferiów i okolicznych terenów), a przy tym wszystkim często zdarzają się korki i inne utrudnienia w ruchu drogowym, dlatego nawet szybki dojazd na terenie Krakowa może być w niektórych sytuacjach pewnym utrudnieniem, a co dopiero podróż na dalsze odległości, dlatego też tego typu firmy opierają się zazwyczaj na funkcjonowaniu w obrębie określonego regionu.
Podsumowując można stwierdzić, że jest to raczej usługa lokalna, która ma prawdopodobnie ma przed sobą rozwojową przyszłość, co wynika z postępu komputeryzacji firm i wszelkich innych instytucji…
Dodaj komentarz lub opinię na forum: