Każdy z nas na co dzień spędza mnóstwo czasu na portalach społecznościowych. Traktujemy je jak komunikator, źródło informacji i rozrywki. Wiedzą o tym także reklamodawcy, którzy coraz częściej wykorzystują je w swoich kampaniach marketingowych.
Jak wiadomo, najbardziej popularnym portalem odwiedzanym przez ludzi na całym świecie jest oczywiście Facebook. Oznacza to, że w ciągu jednego dnia przewija się na nim ogromna grupa naszych potencjalnych klientów. Warto więc do nich dotrzeć. Absolutną podstawą jest oczywiście założenie firmowego konta. Wszystko po to, by na bieżąco komunikować się z użytkownikami i przedstawiać swoją ofertę.
Obecnie przez ciągle zmiany algorytmów na portalu, często zdarza się, że zasięg organiczny nie wystarcza. Wtedy warto skorzystać z płatnej reklamy. Co ważne, starajmy się do tego celu nie wykorzystywać przycisku „promuj post”. Reklama na Facebooku powinna być ustawiania przez menagera. Daje nam to większe pole manewru.
Najpopularniejszym formatem reklamowym jest oczywiście obraz. W tym przypadku przekaz jest złożony z grafiki, krótkiego tekstu, odnośnika do strony WWW, a często także przycisku nawołującego do działania. Oczywiście musimy pamiętać o tym, by przygotowane przez nas zdjęcie było prawidłowo zaprojektowane. W żadnym wypadku nie może być na nim więcej niż 20% tekstu. Jeśli z jakiegoś powodu tekst będzie dłuższy, musimy liczyć się z dużo mniejszym zasięgiem.
W związku z tym, że współczesne social media zostały niemal zdominowane przez filmy, założyciele Facebooka zezwalają na użycie video w reklamie – ważne jest, by nie było ono dłuższe niż 15 sekund. Okazuje się bowiem, że dłuższe filmy są niechętnie oglądane przez użytkowników. Szanse na to, że nasz zbyt długi przekaz zostanie obejrzany od początku do końca, są naprawdę niewielkie. Tworząc reklamę na Facebooku zobaczymy, że możemy wybrać także miniaturkę filmu. Będzie ona jednak wyświetlana tylko wtedy, gdy video nie zacznie odtwarzać się z automatycznie.
Facebook daje wiele możliwości reklamowych. Oprócz stworzenia ciekawego przekazu ważne są także same ustawienia kampanii. Dobranie dobrej grupy docelowej, określenie umiejscowienia reklamy oraz budżetu i harmonogramu będą miały ogromny wpływ na powodzenie reklamy.
Trzeba dobrze dobrać grupę docelową, w miarę możliwości precyzyjną.
Kiedyś było takie narzędzie, że dało się wyciągać fanów z różnych fanpagy, a potem tworzyć niestandardowe publiczności ładując ich facebookowe maile. Potem to wyłączyli, czy da się teraz zrobić coś podobnego? Wie ktoś coś, zna jakieś narzędzia?
Hej, nie. Z tego co wiem nie da się, ale czasami szukając po zainteresowaniach można znaleźć markę, fanpage – tylko musi być bardzo popularny.
Zauważacie jakoś ostatnio spadek skuteczności reklam z FB. Nie chodzi mi o przycinanie zasięgu fanpage, bo to wiadomo, tylko o skuteczność płatnej reklamy.
Pogoda – im więcej słońca tym gorsza aktywność sieciowa.
Ja mam wrażenie, że Facebook trochę przekombinowuje i stracił na skuteczności.