Coraz więcej i coraz częściej eksportujemy. Dzisiaj, kiedy eksport polskich wyrobów zwiększył się niemal dwukrotnie w porównaniu z ostatnimi latami, największa ilość produktów wyprodukowanych w naszym kraju sprzedawana jest za wschodnią (Rosja, Białoruś) i zachodnią granicę (Unia Europejska).
Zagraniczne firmy coraz częściej też zwracają uwagę nie tylko na jakość towarów, które nabywają, ale także na prestiż i profil firmy eksportującej.
Ostatnimi czasy na znaczeniu zyskały szczególnie firmy rodzinne, z tradycjami. Dlaczego tak się dzieje i co kieruje przyszłymi nabywcami, że zamawiają towary właśnie od rodzimych firm rodzinnych? Pora na krótką charakterystykę sytuacji.
Przede wszystkim liczy się doświadczenie firm rodzinnych. Nie jest tajemnicą, że szczególną popularnością cieszą się te, które istnieją na rynku już 40, a nawet 50 lat. Firmy takie kojarzą się kontrahentom z uczciwością, wspomnianym doświadczeniem, rzetelnością i wysoką jakością produkowanych towarów. Poza tym spółka rodzinna istniejąca kilkadziesiąt lat jest najczęściej firmą dobrze zarządzaną, o ugruntowanej pozycji na rynku i skutecznej strategii marketingowej. Wreszcie rodzinne firmy, to dobra organizacja pracy i bezproblemowe, szybie dostawy, brak przestojów i niespodzianek. Jedną z firm, które są modelowym wręcz przykładem na to, że polskie spółki rodzinne mogą działać prężnie nie tylko na rodzimym rynku jest firma Sitono mieszcząca się w Nekli (Wielkopolska). Produkuje ona między innymi sita do kombajnów, a także zajmuje się perforowaniem blach.
Dobrze się stało, że zagraniczni inwestorzy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na polskie firmy, ale przede wszystkim na te z długimi tradycjami i rodzinne. Dzięki temu oprócz towaru za jaki zapłacili otrzymują także gwarancję solidności i wywiązania się z umowy. Powinniśmy się cieszyć, że wiele polskich firm rodzinnych sprawnie działa nie tylko na naszym, ale i na międzynarodowym rynku, a obecnie nie ma przesłanek ku temu, by coś w tej kwestii uległo zmianie.
Dodaj komentarz lub opinię na forum: