Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Tańsza flota?

« starsze | nowsze »

Własna flota samochodowa to kwestia przed którą staje w końcu praktycznie każda firma, niezależnie od wielkości i specjalizacji. Utrzymanie i zarządzanie flota nie jest łatwe, a kwestia racjonalizacji kosztów bywa tutaj problemem zasadniczym niezależnie do tego czy mówimy o kilku, kilkunastu czy kilkudziesięciu pojazdach.
Problem ten z ważne zmienia się w palący, kiedy nadchodzi kryzys i każda złotówka staje się na wagę złota, bowiem może często zadecydować o być albo nie być firmy. Jak zatem oszczędzić na flocie? Możliwości jest wiele, jednak zdecydowanie najpopularniejszą jest zmiana serwisu warsztatowego. Większość zarządzających flotą decyduje się z początku na serwisy w warsztatach firmowych i później nie zmienia już swojej decyzji, tymczasem prywatne, niezależne warsztaty bywają zwykle tańsze nawet do 40%, a jakość obsługi wcale nie ustępuje warsztatom firmowym. Drugą sprawą jest, iż niezależne serwisy pozwalają korzystać z nieoryginalnych części zamiennych, gdyż nie są związane licencją z żadną konkretną firmą, a ten fakt pozwala na kolejne, spore oszczędności – różnica ceny dla różnych części może czasami sięgać nawet kilkuset procent. Dodatkowo w tego typu warsztatach, nie kierując się zyskiem macierzystej firmy, możemy też liczyć na częstszą ofertę regeneracji zużytych części zamiast ich natychmiastowej wymiany, a jest to oszczędność nie do pogardzenia, gdyż na przykład regeneracja maglownic pozwala na zaoszczędzenie nawet do połowy kosztów nowych części. Jeśli zatem mamy na głowie zarządzanie flotą przemyślmy jeszcze raz, czy aby nie powinniśmy zmienić serwisu.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Dodaj komentarz lub opinię na forum: