Subskrybuj:   Posty   |   Komentarze
RSS

Tworzenie strategii sprzedaży w sklepie i wybór narzędzi do wsparcia tego procesu.

« starsze | nowsze »

Tworzenie strategii sprzedaży w sklepie i wybór narzędzi do wsparcia tego procesu.

Podczas aranżacji wnętrza sklepu należy stworzyć powierzchnię sprzedażową, która będzie przyjazna dla kupującego oraz ułatwi obsługę sklepu dla personelu. W zależności od branży należy zachować określone proporcje i schematy sektorów w takim obiekcie.

Planowanie układu przestrzeni sprzedażowej

stoiska handlowe pokazane z góry

Zarówno układ komunikacji, jak i rozkład mebli ma wpływ na poziom sprzedaży oraz strukturę sprzedaży. Merchandising to jedna z dziedzin wsparcia działań działu sprzedaży. W tym wypadku dużą uwagę zwraca się na prezentację towaru w sklepie oraz jego położenie tak, aby zainteresował on potencjalnego kupującego. Takie wytyczne mają wpływ na funkcjonowanie całego sklepu i muszą być wprowadzane kompleksowo, aby odniosły długotrwały skutek.

Inne czynności obsługujące proces planowania układu przestrzeni sprzedażowej

Celowość i skuteczność zmian można stwierdzić tylko za pomocą porównania stanu początkowego z efektami działań. Wiele firm doradczych oferuje również takie narzędzia wsparcia. Narzędzia analizy zebranych informacji przy pomocy audytu daje pewność niskiego błędu analitycznego. Badania zostają profesjonalnie opracowane i mogą służyć jako wnioski do zmian w strategi sprzedażowej sklepu w długim okresie. W takim wypadku należy przewidzieć termin takich badań, aby był czas na działania naprawcze w okresie o niższym wskaźniku sprzedaży. W ten sposób można uniknąć sytuacji kryzysowych i straty klientów przy produktach sezonowych.

Stałe wsparcie działań związanych prezentacją produktu w obiekcie handlowym

Podpisując umowę z firmą doradczą, można ustalić jakie usługi będą oferowane oraz czas obowiązywania takiego wsparcia merytorycznego. Oprócz projektu plan działań może obejmować szkolenia personelu oraz pełną analizę dokonywanych cyklicznie kontroli w punkcie handlowym. Taka zewnętrzna ocena podnosi znacząco obiektywność tak przygotowanych wniosków i planów działań, jakie można podjąć w przyszłości. W ten sposób szybko można reagować na działania konkurencji oraz zmiany preferencji klientów.

karta płatnicza w ręce

Często doradcy przydzielani są indywidualnie i pełnią funkcję opiekuna i koordynatora działań tworzących ekspozycję w placówkach handlowych. Ważne, aby mieli oni doświadczenie w branży i znali dobrze asortyment.

Każdy towar lub grupa asortymentowa muszą mieć wyznaczone miejsce na pólkach w obiekcie handlowym. Pozwala to wprowadzanie pozytywnych praktyk sprzedażowych i wpływanie na decyzje potencjalnych klientów. Oraz aktywne użycie środków wydatkowych na promocję.

Znalazłeś literówkę? Daj nam o tym znać!

Opinie i Komentarze na Forum: 1

  1. Bg Powiedział:

    W sumie to tak jak w sklepie internetowym – też ma znacznie prezentacja i rozmieszczeni produktów i kategorii.

Dodaj komentarz lub opinię na forum: