W dobie pandemii handel internetowy jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu. Coraz więcej firm przenosi się do internetu, nie mogąc prowadzić swojej działalności stacjonarnej w wyniku rządowych obostrzeń. Wiele firm jest też już od dawna w sieci. Niektóre do tej pory prowadziły działalność dwojaką – zarówno w sieci jak i stacjonarnie. Teraz jednak sytuacja wymusiła jeszcze większy ukłon w stronę internetu.
Handel internetowy diametralnie różni się od stacjonarnego. Przede wszystkim nie konkurujemy tu z firmami z okolicy, a z całej Polski. Wymaga to z nie tylko szerokich i intensywnych działań marketingowych i promocyjnych, ale również działań mających na celu utrzymania w tego klienta. Dlatego też sklepy internetowe są stale ulepszane i poprawiane dla wygody użytkowników.
Bywa, że przychodzi czas, w którym możliwości danego skrypt sklepu internetowego nie spełniają już oczekiwań właściciela sklepu lub też po prostu struktura firmy wymaga zmiany skryptu w celu na przykład ułatwienia i poprawienia efektywności pracy.
Zmian skryptu wprowadzona w nieodpowiedni sposób może spowodować niestety spore zamieszanie i wiele potencjalnych problemów, o których przedsiębiorcy często nie mają pojęcia, a mało która firma informatyczna poinformuje przedsiębiorcę o problemach, które może wywołać zmiana skryptu. Zwykle firmy informatyczne interesuje głównie wykonanie w jak najszybszy i technicznie najprostszy sposób swojej pracy, bez uwzględnienia pewnych aspektów, z którymi musi się potem mierzyć sam przedsiębiorca.
Zatem o jakich aspektach mowa? Na przykład wpływie na ruch z wyszukiwarki i tym samym bezpośrednio na sprzedaż w sklepie.
Co trzeba wziąć pod uwagę zamianie skryptu sklepu internetowego? Jakie pytania zadać firmie informatycznej, gdy chcemy zmienić skrypt sklep internetowego?
Czy zaimportują nam wypadku wszystkie dane? (produkty, kategorie, strony statyczne):
– oprócz podstawowych danych – nazwy, ceny, opisy, obrazki także opisy kategorii, kod html w opisie, meta (title / description / nagłówek oraz czy w nowy skrypt pozwala na ich niezależne edytowanie w adminie) ułatwi nam to optymalizację pod wyszukiwarki w przyszłości
Czy możliwe jest zachowanie obecnej struktury adresów url? Jeżeli nie, to czy nie będzie problemem ustawienie przekierowań 301 uwzględniając, że już pewne przekierowania, a nawet łańcuchy przekierowań istnieją aktualnie.
Jak działa serwis – zakres pomocy:
Co powinien zawierać nowy skrypt sklepu:
Mam pełną świadomość jak ważne są takie aspekty jak system magazynowy i obsługa zamówień. Z drugiej strony gdy mamy sklep, który od kilku lat dostosowujemy do naszych potrzeb uwzględniając bardzo dużo pracy i pieniądze w niego włożone. Gdy już mniej więcej zaczyna to wszystko być w nim w miarę dopracowane nadchodzą zmiany i potrzeba przejścia na nowy skrypt. Pytanie, czy nowy będzie lepszy? Czy zaczniemy od nowa się borykać z przerobionymi już przecież problemami? Musimy wszystkie aspekty uwzględnić i przetestować. Oczywiście także koszty.
Jeżeli zdecydujemy się na nowy skrypt warto się do tej zmiany dobrze przygotować merytorycznie, nie pozostawiając wszystkiego w rękach firmy informatycznej.
Bo pandemia się nigdy nie skończy.